Hur mår jag egentligen?

Jag har tidigare nämnt att på vandringar blir det ibland ett tema, dvs tankarna snurrar i vissa banor och fotomotiv har en röd tråd. Det är inte alltid det blir så, men ibland. Och ibland är jag inte medveten om det förrän jag kommit hem och tittat igenom mina foto.

Den nya kameran och jag jobbar på vårt förhållande. Som en liten utvärdering tittade jag igenom mina foto från den senaste veckan. Då upptäckte jag att det är mycket ensamhet och stillhet i fotona. Jag som står mitt uppe i en flytt och förändring av tillvaron!? Eller är det kanske så att just därför. Allt som snurrar i skallen, som ska fixas, som är oklart – nå’n gång behöver hjärnan och själen vila. Kameran kanske hjälper till att fokusera på det jag vill ha/behöver just nu. Eller återspeglar det en rädsla inför det nya eller ångrar jag mitt beslut?

Eller så är det bara ett sammanträffande och jag ska sortera lite saker istället för att hålla på med nå’n sorts ”självanalys”.

Kommentera

