Den hundrade dagen!

blogg100-logotype-300x256YES! Jag klarade utmaningen: 1 blogginlägg per dag i 100 dagar! JIPPI!
Det började den 1 mars (finns här) och idag är det dag 100.

Och ”i mål” går också vännen Therese Wijk på Studio By The Sea (finns här). Gott att peppa och stödja varandra!

Undrar hur många av de cirka 700 anmälda som fortfarande är med? Det ska komma information under veckan – jag återkommer!

Några gånger har det känts trögt och tomt i skallen, men i det stora hela har det stimulerat mitt skrivande väldigt mycket. Jag har också fått ett annat sätt att observera och minnas olika saker.

Tidpunkten kunde inte varit bättre vald för min del. Under en så’n intensiv period har jag varit tvungen att stanna upp varje dag, hämta andan, summera och tänka framåt. Det är ju en del som hänt de här 100 dagarna:

  • 5 mars – bostadsrätten var såld, köpeavtal undertecknades.
  • 5 mars – 24 april – en tid full med saker som skulle ordnas, beställas, gås igenom, packas….. Jag hann hälsa på i Karlstad (det var så längesen) och i Alingsås (hade vi pratat om länge) och det kändes bra. Körde upp saker till systerdottern (som jobbade i Norge) och hade en liten minisemester i charmiga Kalmar.
  • 25 april – bostadsrätten var tom, nycklarna lämnade till mäklaren, jag lämnade Lund efter nästan 37 år.
  • 28 april – anlände till Kreta. Träffade alla, vandrade, letade lägenhet, började försöka förstå vad jag egentligen har gjort.
  • 12 maj – hyreskontrakt skrivet, jag fick nycklarna.
  • 16 maj – flyttade in och se’n var det fixa med internet, telefon, skaffa det nödvändigaste, få igång en vardag. Även hunnit börja jobba (första hemsidan kommer i veckan).

Idag har jag alltså inte bott här mer än 3 veckor och det känns mycket, mycket längre. Är det det som menas med ”att känna sig hemma”?

Ha en skön söndag!

2 thoughts on “Den hundrade dagen!

  1. Bästa Ia!
    Stort GRATTIS till nr 100…det har varit så roligt att få följa med dig alla dessa dagar. Tack!
    Det blir tomt nu om det inte bloggas från dig varje dag (ska du ta 100 till, kanske…?)
    Tur att vi har så många andra ställen att höras av och kolla läget med varandra…

    GRATTIS till din målgång…på flera sätt…

    Hej så länge…
    Kram!
    /G

    Gilla

Kommentera

