Fjärilar och konstigheter

Så går denna besöksvecka mot sitt slut. Tiden går fort men ändå kan varje dag vara lång om den fylls med nå’t. Och det har vi gjort. Därutöver har vi fyllt oss själva med god mat och erforderlig dryck. Det sägs ibland att ”hunger är bästa kryddan” och det ligger mycket i det, men måltidssällskap är också en effektiv krydda. Det smakar så extra gott att jag tenderar att stoppa i mig lite för mycket. Solen har skött sig så svenskbesöket fått värme och bad, det blåste i början av veckan och nu i slutet. Utflykter till badvikar och taverna utanför sta’n. Jag tycker vädergubbarna har gjort ett bra jobb denna veckan.

Nästa år blir det fler svenskar i Ierapetra, ving säljer resor hit. Hjärtligt välkommen!

Fjärilar är vackra och fyller sin uppgift i naturens fascinerande ordning. Men det finns andra fjärilar. Nu är det fjärilar i magen och skallen och lite varstans. Första besöket i Sverige för min del efter flytten. Ingen bostad att komma till, men blir hämtad av systern för att bo hos henne. Vi får väl se hur det kommer att kännas att vara ”hemma” igen. Det kan gå precis hur som helst. Har börjat packa det jag behöver i Sverige och lämnar kvar resten….men vänta lite, man brukar väl göra omvänt!?
Imorgon återser jag Atens flygplats som jag såg som en mellanlandning/ångerplats på väg ner (se blogginlägg Ingenmansland). Det kommer också att kännas konstigt. Ska bli väldigt roligt att träffa vänner och familj. Ska också hämta några saker i de magasinerade lådorna och fixa lite annat. I början av november är det sedan dags för nästa konstighet: att resa hem igen. Dvs hit.
Lika bra att summera: alltihop känns konstigt!

För övrigt kan jag berätta att jag känner ett pensionerat par som gett sig ut på en resa, ett förverkligande av en ny tillvaro. De har börjat blogga och här får du länken: campingessen drar söderut. Franska toaletter kan vara riktiga äventyr!

4 thoughts on “Fjärilar och konstigheter

    • Jag brukar säga att ”hemma” är där jag är, men det är ju inte alltid som det mentala hänger med hjärtat…lite förvirrande är det…men det blev bra, är övertygad om att jag gjort rätt. Se’n får vi väl se om jag får ”Sverigelängtan” när jag återvänder ner…. 😉

      Gilla

Kommentera

