Decemberutmaning

Oj, nu har jag nog hoppat i galen tunna. Eller vad det heter. Jag deltog i #Blogg100 i våras som gick ut på att skriva 1 blogginlägg per dag i 100 dagar. Det passade bra eftersom det då var försäljning, flytt, uppbrott, etablering plus en massa annat för mig. Jag klarade alla 100 dagarna!
Nu är jag anmäld (tack för det, bloggare juliann66) till #Blogg24 som är samma grundtanke som #Blogg100, börjar idag och pågår t o m julafton. Jag hänger på!
Blev du sugen? Anmäl dig här! Vill du läsa deltagares bloggar så hittar du dom i facebookgruppen #Blogg24 Inläggen.

Jag saknar adventstid i Sverige. Alltså, jag saknar inte mörkret och gråvädret i sig, men det här med alla ljus i fönster, utegranar, ljusslingor på sta’n osv. Det är definitivt inte samma sak när solen öser ner och det är ljust från cirka 7 på morgonen till sisådär halv sex på kvällen. Det blir liksom inte rätt stämning.

Igår var det lugnt och skönt fram till sen eftermiddag då jag skulle plocka in tvätt. När jag tömde tvättmaskinen i lördags hade ”någon” varit inne i min lägenhet och lagt nå’t papper i tvättmaskinen. Visst är det fräckt?! Vaddå fickor? I en tvätt med t-shirts, sockor och trosor finns inga fickor. Gjorde ren maskinen så gott det gick och hivade in en maskin tvätt till.

Så var det alltså dags att ta bort allt smått flock samtidigt som jag vek ihop tvätten. Gissa hur lätt det var att upptäcka på vit tvätt…..och hur jag såg ut till slut….och hela balkongen…. När jag var på väg att störta ner i hopplöshetens djupa brunn med kraftigt axelererande irritation (jodå, två så olika sinnestillstånd kan infinna sig samtidigt) kom jag att tänka på våra båtflyktingar. De är inkvarterade nå’nstans i sta’n i 1 eller 2 idrottshallar. De skulle antagligen gärna byta sin nuvarande situation mot lite flock på underkläderna. Så får man perspektiv på sina problem!

Jag fick så klart inte av allt utan kommer att fälla flock en vecka eller så i hemmet. Det hade hjälpt om flocket varit rött, då kunde jag intala mig att det hörde till juldekorationerna. Och varit förhindrad att städa till efter Trettonhelgen!

2 thoughts on “Decemberutmaning

Kommentera

