Jä**a tekniklurendrejeri!

vrak

I lördags, dvs den 12 dec, fick jag ett mail om att epost-programmet Windows Live Mail 2012 skulle upphöra. Det fanns en länk där man kunde ladda ner en uppdatering så skulle det fungera i alla fall. Så jag laddade ner och uppdaterade.

Idag, dvs den 16 dec, kunde jag inte längre ta emot mail i epost-programmet.

Alltså fyra (4) dagar varsel innan en tjänst upphör. Imponerande!

Fick tag i ett telefonnummer till svenska Microsofts ”Answer Desk” på nätet. Så utspann sig en konstig konversation som i korthet gick ut på att den som svarade visste ingenting, jag kunde skriva till outlook-supporten och hans tolkning av mailet var att tjänsten upphört. Jag frågade om och om igen varför det stod att uppdateringen skulle lösa problemet när den inte gjorde det. Vi lät väl ungefär som två tjatiga papegojor.

Han tyckte så klart att jag skulle köpa Outlook eller använda den i mitt tycke värdelösa appen E-post. Jag kände paniken stiga, jag måste dels nå mina mail och dels ha kvar de sparade. Nej, jag tror inte att jag är en viktig person, men jag har en firma.

Nu har jag laddat ner och installerat Thunderbird. Givetvis använde de båda programmen inte samma filtyper för kontakter, rss-feeds osv. Nu är det mesta inlagt och förhoppningsvis fungerar det väl ett tag. Oj, så mycket tid och energi som spillts denna eftermiddag! Därför blir det inget inspirerande och underhållande blogginlägg idag. De kanske inte är det annars heller, förresten……

Nu, trött och tosig, avgår jag!!!

(foton från vandringarna i förra veckan finns på min flickr!)

One thought on “Jä**a tekniklurendrejeri!

Kommentera

