Busy

Det här blir inget långt inlägg! Här lyser flitens lampa, det är som att bo i en kreativ virvelvind. Hemsidan ser ungefär ut som vanligt, men text ska ändras, vissa funktioner osv. Och nu är jag igång! Då är det bäst att huka sig för nu gäller inte klockor eller hungrig mage eller andra världsliga bagateller.

Igår betedde sig en av mina AC väldigt märkligt, jag blev väldans nervös och rädd. Nu exploderar det, tänkte jag. Lät den vila ett tag, kollade filtren som var ok, körde igång och den fungerade som vanligt. Idag är den också sitt gamla jag. Kan AC få hicka eller en liten tillfällig stroke? Kanske den bara blev lite akut trött och nere….

Minns du följetongen med tangentbordet på min laptop? Snabbresumé: någon spillde vatten över det, jag fick köpa ett separat att använda medan jag väntade på ett tangentbord som jag beställt via internet och som visade sig vara fel så jag fick beställa ett nytt som jag hämtade i måndags. Igår knallade jag upp till datorkillen och jo då, jag hade beställt rätt. Jippi! Han bytte, jag var i sjunde himlen. Äntligen skulle min bärbara dator bli bärbar igen så jag inte måste sitta hemma på kammaren utan kan jobba på café el likn. Härligt! Miljöombyte är bra för kreativitet och idéer.
Upp som en sol…..det fungerade till ungefär 67 %. Något inne i datorn är skadat och kan inte repareras så det får bli en ny dator. Suck. Finns inget annat alternativ, det blir lite svårläst om vissa bokstäver saknas. Kanske kan jag lära mig att växelanvända två tangentbord, uppträda mot inträdesavgift….

För övrigt kan jag berätta att det första ”samkönade” (låter så konstigt, tycker jag) partnerskapet i Grekland registrerades för några dagar sedan av borgmästaren i Aten. Lagen gick igenom strax efter jul, här kan du läsa mer om det.

Ha en skön kväll!

(klicka på bilden för att rösta!)

travelmarket

3 thoughts on “Busy

Kommentera

