Nytt försök, fuktigt och återvändare

Jag vet att jag beslutade att ge upp efter tre försök, men det har legat där och gnagt och gnagt. Det gäller att registrera en aktivitet på tripadvisor. Förra gången gav jag upp när jag efter tre försök fick det otroligt informativa mailet: ”din registrering är inte godkänd”. Ingen förklaring, ingen kontaktinformation. Lyckas det inte denna gången heller så har jag nu lovat mig själv dyrt och heligt att lägga ner och gå vidare i livet glatt sjungande på en sång.

Varför jag försökt igen? Jo, det är så här att tripadvisor och booking.com är stora, dominerande siter. Många letar hotell, restauranger, aktiviteter mm på dessa sidor. Och, som du säkert vet, kan man lämna omdömen. Jag använder inte de här sidorna, men jag inser att det kan vara smart att synas där och då är det tripadvisor som gäller för min del. De erbjuder gratis registrering av aktiviteter och sevärdheter, annars är de här siterna bra på att ta betalt.

I helgen kom det en släng sommarväder igen som ligger kvar nästan hela veckan. Det är inget kul för det betyder att vi fått en förfärlig luftfuktighet vilket gör det varmt och jobbigt. Det är värst vid kusten. Nätterna dryper av fukt så tidig morgon är inget vidare. På eftermiddagen har det samlats fukt, värme och moln så då är det inte behagligt. Tvätten som jag hängde ut på balkongen vid lunchtid är antagligen fuktigare nu än då…

Hur som helst, jag ser verkligen fram emot morgondagen. Då blir det halvdagsvandring med ett par från Sverige. Vi ska upp i bergen, börjar inte väldigt tidigt och kommer att vara klara strax efter lunch så vädret är inget större problem. De dagsvandrade med mig ifjol så det är ”återkommande kunder”. Jätteroligt! Och nästan lika roligt är att det bl a var denna bloggen som gjorde att de blev nyfikna på östra Kreta. Två nätter blev det ifjol, i år är det en eller två veckor. Det är inte de första som jag lockat hit, undrar om jag kan lämna in en faktura till ”dimos” (kommunen) på ”turistmagnetsarvode”?

Annars har helgen varit lugn. Eller ja, inte riktigt. Det varslades om strejk bland flygledarna i fyra dagar (dock ej i följd) och det skulle stoppa all flygtrafik. Under lördagen fick man till ett möte mellan deras företrädare och ansvarig minister så strejkvarslet drogs tillbaka. Jag såg på nätet att det stod en del om det i svenska tidningar.
I lördags eftermiddag samlades vi ett gäng som vanligt på café vid marknaden för att inmundiga allehanda drycker och meze. Några hade under veckan återvänt från längre vistelser i Sverige så det var också glada återseenden.
På kvällen höll en Master Class för sångare en konsert ute i en by. Ojämn kvalité, två stycken stack ut som riktigt, riktigt bra. Några sjöng t o m falskt – det ska man inte göra på den nivån. Lokalen hade ganska dålig ackustik vilket motarbetar istället för att underlätta. Men två timmar med klassisk musik är gott för öronen!

Mitt Sverigebesök börjar ta form, bl a har vi börjat titta på julbord….himmel, så gott det ska bli! Svårt att få tiden att räcka till för allt och alla, det gäller att fördela sina gracer utan att få andnöd.

Nu har jag inte tid med detta längre utan ska sno ihop lite middag och packa inför morgondagen. Ha en skön kväll!

dagsVandra på Kreta!
Vi njuter av vackert landskap, enastående vyer, tystnad och lugn.
Med vandringsledare kan du koppla av, njuta samt uppleva mina gömda pärlor.

Mer information på hemsidan http://inspirewiz.com
Välkommen! 

PS. Berätta att du läser bloggen när du bokar så får du 15 % rabatt!

6 thoughts on “Nytt försök, fuktigt och återvändare

Kommentera

