Testvandring

Igår var jag ute på vandring. Behövde kolla några idéer och måste hålla igång för nästa vandringsvecka börjar på fredag. Ibland ger jag tipset att gå en vandring på ”fel håll” för då blir den lite nygammal. Det blir andra vyer och miljöer. Samtidigt måste man tänka på att eftersom det ser annorlunda ut så kan man gå fel.

Jag skulle vända på en vandring och testa ett nytt avslut. Och rätt vad det var så stod jag på en stig som jag aldrig satt min fot på och den blev bara smalare och smalare. Japp, jag föll på eget grepp, jag gick fel. Nu skulle man kunna säga att så’nt ska inte avslöjas, det är dålig marknadsföring. Men vem tror att jag är så korkad så jag skulle dra ut vandrare på en testrunda!? Come on!

Jag startade inte så tidigt som jag brukar, men det är snart läge för det. Känner att jag behöver några soluppgångar, gärna till frukost på en stor sten eller under ett träd. Bergen som långsamt får färg, dagen är så brinnande skört ny att det känns andäktigt. Det är grejer, det!

Vädret kändes lite konstigt, så är det i brytningen mellan sommar och höst. Det blev lite varmt stundtals, men vinden svalkade. Fina moln på himlen, regnet har sköljt av och väckt växterna så snart är det så himla grant i naturen. Vår och höst är absolut vackrast på den här ön! I november kan man riktigt höra hur ön andas ut och går till vila då hetta och turistsäsong är över.

Stod stilla och studerade några korpar som flög runt. De var 4 st, men höll sig två och två. Seglade så tjusigt och vackert, plötsligen drog de in vingarna och dök en bit och seglade se’n igen. De jagade inte eftersom de inte dök hela vägen ner så jag undrar om de lekte eller bara gjorde sig till. Fina och vackra var dom i alla fall.

Annars var det bara jag, getter och två herdar som var uppe i bergen. Ett tag var jag ganska högt upp och det är lika fascinerande varje gång vilka vyer landskapet bjuder på. Några var nya och i det lite märkliga blå ljuset som var denna dag blev de fulla med skuggspel och effekter.

Riktig rensning på hjärnkontoret, nya idéer och tankar dök upp, kom faktiskt ihåg en hel del. Och fick inspiration till att uppdatera och fräscha upp hemsidan, utöka firman med en tjänst.

Börjar komma överens med de nya vandringskängorna, men det blir nog vandringsskor nästa gång. Kängorna har väldigt bra sulor, men de är onödigt tunga. Hann med bussen och när jag sjönk ner i soffan med kaffe så öppnade himlen sig och regnet kom. Perfekt timing som vanligt!

Hur det gick med idén till vandringsturen? Den höll inte, har andra som ska testas. Det blir en fin höst!

(foto på min flickr!)

 

 

6 tankar på “Testvandring

  1. Paul Bosse

    Tycker det låter härligt med dina vandringsturer. Och som i allt annat, för att hitta rätt, behövs det ett antal försök. Det tipset av dig var säkert ett av dina försök.Så tacksam för ditt råd tidigare i år. Det var så rätt så för oss. Du får ett grymt kunnade, det är jag bombsäker på. Tack!

    Gillad av 1 person

    Svara
    1. iamittilivet Inläggets författare

      Tack själv! Efter några års vandringar så finns det en mängd att välja på, men de ska ju passa fler än mig så ibland måste nya alternativ testas. Kunskapsbanken påfylls!
      ha det gott!

      Gilla

      Svara
  2. Ingrid

    Ja det låter som när man kör bil, har man kört sträckan åt ena hållet ett antal gånger och valt en annan väg hem så är det riktigt förvirrande när man kör i omvänd ordning i ett senare skede…
    Kram

    Gillad av 1 person

    Svara

Lämna en kommentar